21 lipca 2015

Tłumaczenia ang>pol – jak realizować takie zlecenia

Oprócz standardowego pisania tekstów, w portalu TextBookers.com można również zarabiać na dokonywaniu tłumaczeń z języka angielskiego na polski. To ciekawa alternatywa dla wszystkich tych, którzy dobrze znają język obcy i chcą na tym nieźle dorobić. Dokonywanie tłumaczeń jest przeważnie dość szybkie i wygodne, trzeba tylko zdobyć takie zlecenia.
  

Jak odblokować dostęp do tłumaczeń


Tłumaczenie językowe, podobnie jak wiele innych rodzajów zleceń, są dostępne jedynie dla bardziej zasłużonych użytkowników. Świeżo zarejestrowana osoba może jedynie wykonywać opisy do katalogów stron internetowych oraz realizować zlecenia na pisanie precli. Jeśli jednak będzie się odpowiednio aktywnym oraz będzie dostawać dobre oceny od klientów, w końcu moderator odblokuje dostęp do wyżej płatnych zleceń.

Jeśli tak się stanie, można będzie realizować tłumaczenia angielsko - polskie. Być może będzie trzeba je ręcznie aktywować. Robi się to przechodząc do sekcji strefa copywriter > ustawienia, a następnie wybierając odpowiednią opcję w dziale „rodzaje tekstów”.
  

Na czym polegają tego typu zlecenia


Zlecenia dotyczące tłumaczeń mogą dotyczyć dwóch zagadnień. Po pierwsze, zleceniodawca, może chcieć dosłownego przekładu, źródłowego tekstu, który poda w opisie zlecenia. Takie zadanie jest dość łatwe dla osoby, która odpowiednio zna język. Nie trzeba bowiem inwestować własnego czasu w zagłębianie się w tematykę, a jedynie usiąść i zdanie po zdaniu dokonywać translacji.

Drugi rodzaj zleceń dotyczy napisania tekstu na bazie anglojęzycznego źródła. To nie jest już takie łatwe. Trzeba się bowiem zapoznać z innych tekstem albo podaną stroną internetową. Nie jest to aż tak dochodowe, jak zwykłe tłumaczenie, jednak również może być sposobem na dochodowe pisanie za pieniądze.
  

Jakie są aktualne stawki za tłumaczenia 


Za dokonywanie tłumaczeń z języka angielskiego na polskie, serwis TextBookers płaci aktualnie od 2 do 4 złotych za 1000 znaków ze spacjami. To bardzo atrakcyjna stawka dla osób, które płynnie potrafią posługiwać się tym językiem. Zarobić można o wiele więcej niż przy pisaniu tekstów innego typu, a często nie trzeba wcale poświęcać na to więcej czasu. Wydaje się, że stawka rzędu kilkunastu złotych na godzinę pracy jest jak najbardziej w zasięgu każdego tłumacza.

10 komentarzy:

  1. Ciekaw oferta. Obecnie jestem na specjalnym kursie j. angielskiego w szkole językowej https://lincoln.edu.pl/ na którym doskonalę swoje umiejętności z zakresu komunikacji służbowej. Z pewnością taka wiedza przyda mi się przy realizowaniu tłumaczeń związanych z wszelkimi dokumentami wykorzystywanymi w pracy.

    OdpowiedzUsuń
  2. To rzeczywiście może być dość przyjemna i dochodowa praca dla osoby płynnie posługującej się językiem angielskim.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja raczej nie biorę się za tłumaczenia z języka angielskiego na polski, gdyż dopiero jestem na etapie nauki języka angielskiego. Na tym etapie śmiało mogę stwierdzić, że bardzo fajnie uczy mi się z kursu https://www.jezykiobce.pl/angielski/794-angielski-kurs-podstawowy-mp3-e-book-mp3-9788377880081.html dzięki któremu poznałam już bardzo dużo różnych słów i zwrotów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli już chcemy tłumaczyć teksty z angielskiego na polski i odwrotnie to moim zdaniem musimy mieć całkiem potężną wiedzę z tego języka obcego. Ja chcę się właśnie go zacząć uczyć i mam nadzieję, że mi to wyjdzie. Po przeczytaniu wpisu https://mama-m.pl/nauka-angielskiego-online/ już wiem, że nauka angielskiego online będzie dobrym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie kiedy znamy język angielski dość dobrze to można zająć się zarobkowym tłumaczeniem. Ja teraz chcę, aby moje dzieci zaczęły uczyć się angielskiego. Nawet czytałam o tym na stronie https://czasdzieci.pl/ro_artykuly/id,1533033b.html i jestem pewna, że jest to dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten wpis dał mi do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  8. mnóstwo ciekawych inspiracji!


    OdpowiedzUsuń